۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

در سال گذشته مسئولین جمهوری داغستان با برگزاری فستیوال ها، نمایشگاه ها و مسابقات توانست سطح فرهنگی این جمهوری را ارتقا دهند.

جمهوری داغستان در لیست ده منطقه دارای رشد بالای فرهنگی در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. در نشست مشترک شورای هماهنگی فرهنگ و گردشگری وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه، در چارچوب ششمین همایش فرهنگی بین المللی در سن پطرزبورگ تقدیرنامه به وزارت فرهنگ جمهوری داغستان اهدا گردید.

لازم به ذکر است که فعالیت وزارت فرهنگ جمهوری داغستان در سال ۲۰۱۷ بیشتر در راستای حمایت از فرهنگ ملی، حفظ و توسعه موزه­ ها و تحکیم ظرفیت خلاقیت در جمهوری متمرکز بوده است.

شایان ذکر است که زندگی فرهنگی این جمهوری در سال ۲۰۱۷ مملو از مراسم ­ها و برنامه ­های فرهنگی-جمعی و دینی-روشنگری بوده است. همچنین سال گذشته برنامه ­های بین منطقه­ ای و بین المللی بسیاری نیز در این جمهوری برگزار گردید.

دهمین فستیوال بین المللی موسیقی، پنجمین فستیوال بین المللی گروه­های موسیقی مذهبی، همایش موسیقی معاصر، چهارمین فستیوال بین المللی مناطق روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر «خزر- ساحل دوستی»، فستیوال جمهوری «داغستان صلح طلب و آرام»، مسابقه منطقه­ ای تصویر و فیلم های انیمیشن در خصوص خلاقیت ملی، میراث فرهنگی و مردم شناسی، همایش مراکز فرهنگ سنتی ملت های روسیه«داغستان من» از جمله برنامه های فرهنگی برگزار شده در جمهوری داغستان در سال گذشته می باشد.

البته نمایندگان این جمهوری در حوزه­ های مختلف فرهنگی در همایش­ ها و برنامه­ های متنوع خارج از مرز این جمهوری نیز حضور فعال داشته اند. روز آثار ملی داغستان در چک، روز جمهوری داغستان در جمهوری کاباردینو-بالکاری و منطقه استاوراپول از جمله این برنامه ها بوده است.  رشد و توسعه این روند در سال جاری نیز در دستور کاری مسئولین سطح فدرال و منطقه ­ای در سطح داخل و بین المللی قرار دارد.

 

منبع خبر: اداره دینی مسلمانان قفقاز شمالی

https://dumsk.com/novosti/kultura-i-obrazovanie/۷۶۸۰-razvitie-kulturyi-v-dagestane.html

تاریخ خبر: ۳ فروردین ۱۳۹۷

کد خبر 2930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =